Strona internetowa dla firmy
Strona internetowa dla firmy
W współczesnym świecie opierającym się na szybkim obiegu informacji strona internetowa firmowa to podstawa. Firma, która ma ambicje rozwijać się i być konkurencyjną, praktycznie nie ma innego wyboru. Jest to na tyle istotna sprawa, że nowi przedsiębiorcy założenie firmy traktują na równi z założeniem strony internetowej. Co z tego firma ma, co powinna zawierać strona internetowa dla firmy i jak w ogóle powinna wyglądać – o tym właśnie w tym artykule, którego czytasz.
Co daje strona internetowa firmie?
Wielu przedsiębiorców głowi się, po co właściwie te strony internetowe. Wielu wydaje się, że serwis WWW to fanaberia skoro nie prowadzi się sprzedaży online. Grono tych ludzi drastycznie zmniejszyło się, jeżeli należysz sam do tej mniejszości, czytaj ten artykuł dalej.
Własna strona internetowa to fundament promocji firmy w sieci internetowej. To Twoja prywatna przestrzeń, którą możesz modelować dowolnie, wedle uznania, tak by ta przestrzeń wyrażała to co robisz. Żaden katalog firm, wizytówka nie da Ci tego co własna przestrzeń w sieci. Twoja strona internetowa zniknie wtedy kiedy ty tego chcesz. Przewagą stron WWW na katalogami firm jest taka, że na Twoim własnym serwisie, nie znajdziesz konkurencji, Twój serwis internetowy reprezentuje Ciebie w Twoich barwach według Twojej koncepcji. Ale to nie wszystko.
Na stronie internetowej możesz przedstawić swoją historię, szczegółową ofertę, galerię realizacji. Możesz za pomocą wszelkich mediów pokazać co robisz, jak robisz, jaka jest Twoja jakość. Strona internetowa prezentuje szczegółowy kontakt do Ciebie i tylko do Ciebie. Co najważniejsze działa całą dobę. Jeżeli potencjalny klient szuka informacji o usługach w sieci w godzinach wieczornych, dzięki stronie internetowej masz szansę go zdobyć, gdzie normalnie zostałbyś pominięty w jego rozważaniach.
Część firm wychodzi z założenia, że jeżeli nie ma zamiaru pozycjonować strony WWW, to jej sens istnienia jest nieuzasadniony. Jest to błędne myślenie. Nie musisz pozycjonować strony internetowej, aby mieć na niej odwiedziny. Dodanie serwisu internetowego do Google Maps, czy promowanie się na Facebook, sprawi, że prawdopodobieństwo podniesienia przychodów z sieci zwiększy się o kilkaset procent. To pozwoli Ci zarobić na kolejną promocję np.: w wyszukiwarce internetowej, w której dobre pozycje znowu zwiększą Twoje przychody.
Dodanie strony internetowej do katalogu firm, ma znacznie większy sens niż dodanie samej informacji o firmie. Serwis internetowy ma być pajęczyną, która wabi i nie chce puścić potencjalnego klienta. Większość użytkowników klika, w linki do stron, w katalogach firm. Jeżeli masz podobną cenę usług jak konkurencja, ale konkurencja posiada serwis internetowy z obszerną galerią realizacji, szczegółową ofertą i czarującym tekstem "O firmie"- jak myślisz gdzie pójdzie taki klient?
Firmowa strona internetowa jest przedstawicielem handlowym harującym 24 godziny na dobę. Udostępnia informacje o Twojej firmie kiedy śpisz, przyjmuje zapytania z formularza kontaktowego i przesyła je Ci na skrzynkę pocztową, po to żebyś po przebudzeniu mógł się z nimi zapoznać i nawiązać kontakt.
Co powinna zawierać strona internetowa firmowa?
Odpowiedzi jednoznacznej nie ma, wszystko zależy od tego jaki biznes prowadzimy. Możemy tutaj rozpisywać się o różnych branżach, specjalnych przypadkach, jednak sama analiza zajęłaby tyle czasu, że ten artykuł nie miał szans by powstać. Skupię się więc na tym, co każda strona internetowa dla firmy musi mieć.
Strona główna witryny internetowej
Każdy serwis czy to firmowy czy też nie musi posiadać stronę główną, czyli taką na której ląduje każdy użytkownik wpisujący nazwę domeny. Na której urzęduje owy serwis internetowy. Jeżeli chodzi o witryny internetowe dla firm, to takowa powinna posiadać, chociaż krótki tekst powitalny.
Podstrona opowiadająca o nas
Strona WWW firmowa powinna posiadać zakładkę opowiadającą o samej firmie. Może być to treść pomieszana z historią firmy, przedstawienie początków, skąd w ogóle wziął się pomysł na założenie biznesu. Co firma robi, co chce osiągnąć, jak się rozwija. Jest to idealne miejsce na opisanie sukcesów, osiągnięć lub po prostu można się pochwalić czymś czego inni nie mają: technologie, specjalne patenty. Odkrywając się przed użytkownikiem możemy sporo zyskać.
Strona z ofertą firmy
Kluczową zakładką na serwisach internetowych reprezentujących firmę jest ta, która reprezentuje naszą ofertę. Oferta powinna być pełna, wyczerpująca. Powinna być przedstawiona tak aby użytkownik nie musiał się dopytywać o rzeczy, które mogły się znaleźć na stronie WWW, a się nie znalazły.
Galeria firmowa
Kolejną zakładką, która może zadecydować czy klient zostanie z nami lub nie to galeria. Możemy w niej zamieścić nasze prace, realizacje, miejsce pracy. Jest to szczególna zakładka. Może nam bardzo pomóc, gdy na przykład potencjalnemu klientowi spodobają się nasze realizacje, lub zniszczyć pracę, w postaci zaufania, którą zbudowała zakładka oferta i o firmie, gdy na przykład nie jesteśmy dobrzy w tym co robimy i nasze wykonane prace bardziej straszą. W takich przypadka faktycznie odradza się tworzenia galerii na stronie internetowej, lub skupić ją na bardziej ocieplających wizerunek firmy zdjęciach.
Strona kontaktowa
Ostatnią kluczową zakładką jest strona kontaktowa. Powinna ona zawierać szczegółowe dane kontaktowe: dane firmy, adresy biur, poszczególnych siedzib, adresy e-mail oraz numery telefonów. Standardem już, anie dobrą praktyką, stało się wyposażanie stron kontaktowych w mapkę Google oraz formularz kontaktowy. Na stronie kontaktowej muszą znaleźć się wszystkie informacje umożliwiające kontakt z nami.
Jak powinna wyglądać strona internetowa dla firmy?
Jest kilka podstawowych sugestii, które pomogą utrzymać na fali i radzić sobie jako tako z konkurencją. Jednak aby zabłysnąć serwis internetowy musi być oryginalny, niepowtarzalny i zaskakiwać. Są to cechy bardzo indywidualne i nie ma co ich opisywać – dla każdego będą inne.
Nowoczesna szata graficzna
Szata graficzna strony internetowej dla firmy powinna być przede wszystkim nowoczesna. Jest to niesłychanie ważne i ma ogromne znaczenie na wizerunek Twojej firmy, w oczach potencjalnych klientów. Szatę graficzną strony internetowej najlepiej jest odświeżać co dwa lata, dostosowując ją do panujących w danym czasie trendów. Oprócz nowoczesności powinna nawiązywać do kolorystyki Twojej firmy. Jeżeli masz kolorystykę materiałów reklamowych, logotyp, w odcienia fioletu to strona nie może być z wodzącym kolorem żółtym. Wszystko musi być spójne. Na tym polega budowanie świadomości marki.
Szata graficzna strony internetowej powinna nawiązywać do branży. Użytkownik wchodzący na Twoją stronę internetową po sekundzie oględzin, bez czytania czegokolwiek ma wiedzieć, że dobrze trafił. Do tego celu służą różnego różnego rodzaju elementy graficzne banery, nawiązujące do branży.
Treść na stronie musi być po pierwsze spójna graficznie z szatą graficzną, pod względem doboru czcionki jej koloru oraz wielkości. Serwis powinien być przejrzysty i czytelny. Poszczególne bloki z treścią powinny być odseparowane od siebie intuicyjnym odstępem.
To jak zostaną ułożone informacje o Twojej firmie na stronie WWW, zależy czy zostaną przeczytane, czy też nie. Dobry serwis przynosi zysk. Niezależnie od tego czy jest pozycjonowany czy też nie. Jest pomocny w rozmowach telefonicznych, kiedy odsyłamy klienta do konkretnej realizacji, żeby mógł zobaczyć jak to wygląda, a nie tylko słuchać. Serwis internetowy obsługuje klientów, którzy już wiedzą, że istniejemy, ale chcą nas bliżej poznać.
Oczywiście to czy firma idzie z duchem czasu, dostosowuje się do nowych realiów technologicznych zależy od jej właścicieli.
Artykuł znaleziony w Google na hasłach:
- Tworzenie stron WW dla firm
- Tworzenie firmowych stron WWW
- Strony internetowe dla firm